آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

نحوه دوخت آستین کتی دو تکه با الگوی گرلاوین و مولر

ابتدا کادر اولیه آستین را رسم کنید قبل از رولت کردن از نقطه 6 به اندازه 1 الی 5/1 سانت (برای بدن من 1 سانت کافیست ) به راست رفته A بنامید از نقطه 7 خطی به A  و از A به نقطه 4 رسم کنید از نقطه 17 نیز به همان میزان به راست رفته C بنامید از نقطه 15 خطی به C و از C به 18 رسم کنید از نقطه 10 یک سانت داخل شده (به چپ بروید)  Bبنامید از نقطه  4 به اندازه 2/1 دور مچ روی خط 5 انداخته K بنامید . این نقطه را به B وصل کنید. از نقطه 14 روی هلال 14 به 16 به اندازه 3 الی 5 سانت پایین آمده P بنامید .نقطه  P را به B و نقطه B را به K وصل کنید. به اندازه PW از W به راست رفته V بنامید . V را با پیستوله به14  با خط صاف به 10 وصل کنید.                                                        

   16 به P به B به K به 18 به C به 16 تکه کوچک آستین ماست . سپس خط  4 به 7 را تا زده 7 به 16 به C به 18 به 4 را رولت کرده کل آستین تکه بزرگ ماست .                                                                                                 

  نکته : درتکه کوچک آستین خط راستا را مشخص کنید یعنی هنگام رولت ، خطی موازی خطوط آستین رولت کنید.                                                                                                                                               

 کنترل حلقه : کل تکه کوچک بعلاوه سمت راست تکه بزرگ برای حلقه پشت ماست و تمام قسمت چپ الگو برای حلقه جلو ماست .                                                                                                                                           

دکمه دارکردن آستین : روی خطKG  12 الی 8  سانت بالا میرویم 3 الی 5 سانت هم به راست میرویم ،روی تکه کوچک هم روی همان خط با همان طول اما عرضش دوبرابر میشود .بعد از آنکه آستین را لول کردید روی قسمت دکمه دار را باید دوخت درشت بزنید و ابتدایش را سر قایمی بعد هر دو رابه سمت تکه بزرگ آستین( یعنی قسمت باریکتر جای دکمه ) برگردانده قسمت دو برابر شده را از وسط به سمت پشت تا زده پسدوزی میکنیم . بعد لبه آستین را چرخ کنید . جا دکمه روی تکه بزرگ میخورد (در صورتی که میخواهید فقط نمای دکمه باشد نیازی نسیت تکه ای دوبرابر شود فقط هردو را به یک سمت اتو و چرخ میکنیم ) مانند چاک دامن بالایش را مورب چرخ کرده از بالای دوخت تا 5/0 میلی آستین چرت میزنیم یعنی درز بالای قسمت دکمه دار رامثل قبل از وسط باز کرده اتو میکشیم بعد دور تا دور لبه مستطیلی شکل را چرخ میکنیم. ودر انتها آستر کشی میکنیم.

 

اگر تکه بزرگ اضافه بود خرد می دهیم و اگر تکه کوچک اضافه بود رد از زاپاس در قسمت بالا رد می کنیمخیاطی یکی از هنر های بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشد شما عزیزان می توانید با استفاده از این الگوها لباس های زیبایی برای خود تهیه کنید

عرض کادر الگو= دور بازو+۴

طول کادر= قد آستین

از بالای کادر ۲ تا ۴ سانت پایین می آییم و خطوطی افقی رسم میکنیم

خط کف حلقه بسته به دور بازو بین ۱۳ تا ۱۵ میباشد (معمولا۱۳ یا ۱۳٫۵ )

خطوط عمودی هم به طور مساوی با تقسیم عرض به ۴ کشیده میشود

نقطه ی ۱ در وسط عرض، نقطه ی ۲ به فاصله ی ۲ سانت بعد از خط *آ ، نقطه ی ۳ روی زاویه و نقطه ی ۴ هم روی زاویه است و نقطه ی ۵ مقدار ۲سانت بعد از خط *سی

دور مچ هم به اندازه ی یک دوم دور مچ از وسط به طرفین میرویم

A=آ *
*سی = C

البته این الگو رو هرگز توصیه نمیکنم چون برای الگوی متریک فقط آستین خود متریک خوب از آب در میاد اما تلفیق الگوی آستین مولر و گرلاوین با بالاتنه ی متریک کاملا ناجور میشه توی تن.

آستین دو تکه ی کتی که در ادامه آموزشش رو میذارم، برای پالتو استفاده کردم با الگوی بالاتنه متریک و هیچ مشکلی نداشت.
آستین مولر و گرلاوین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.