آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

طرز دوخت پرده‌های چین دار

برای داشتن پنجره ای زیبا و فریبنده ، پارچه و بند پرده را هماهنگ کنید. پرده های پرچین و شکن برای پوشاندن پنجره های بزرگ بسیار مناسب هستند، بخصوص اگر پنجره در تورفتگی دیوار و یا در میان چهارچوب ها قرار گرفته باشد.

اگر دیوار شما تو رفتگی دارد، یک طرح و الگوی اصیل و قدیمی می تواند فضایی زیبا و پراحساس برای شما به ارمغان بیاورد. ابتدا باید پرده هایی با ویژگی ای خاص بدوزید تا به این هدف دست یابید. نخست باید پارچه ای هماهنگ با محیط خود انتخاب کنید، سپس کار را با انتخاب بندِ پرده هم طراز با آن ادامه دهید...اندازه گیری
عرض پرده را تعیین کنید، طول میله پرده را اندازه بگیرید و به نصف اندازه پرده  تقسیم کنید و سپس در 2/3 ضرب کنید مقدار پارچه پرده را تعیین کنید، 5/1 سانتی متر برای لبه حاشیه پرده به آن اضافه کنید.

طول پرده از نقطه انتخابی شما اندازه گرفته می شود 15 سانتی متر به کنار پایینی و  5/2 سانتی متر از بالا باید در نظر گرفته شود. مقدار پارچه مورد نیاز را برای برش تعیین کنید. سپس 3 سانتی متر به این اندازه اضافه کنید ( به عنوان مثال: برای 9 سانتی متر پهنا، پهنای اصلی را 21 سانتی متر محاسبه می کنیم.« اندازه گیری مهمترین مرحله در دوخت پرده است. بنابراین همیشه اندازه های خود را کنترل کنید و اگر از آنها مطمئن شـُدید، محاسبات خود را به پارچه فروشی بدهید تا پارچه را برای شما آماده کند.

تهیه و دوخت پرده
مواد مورد نیاز :
 پارچه اصلی

آستر

- پارچه هماهنگ با پارچه اصلی برای چین دادن پرده

- پارچه های محکم و آهار زده برای قسمت بالای پرده ( نوار پرده )

- دکمهبرای دوخت پرده اولین قدم اندازه گیری دقیق است. برای پرده های چین دار ابتدا عرض پرده را تعیین کنید، طول میله پرده را اندازه بگیرید و به نصف اندازه پرده  تقسیم کنید و سپس در ۲/۳ ضرب کنید مقدار پارچه پرده را برای دوختن  تعیین کنید، ۵/۱ سانتی متر برای لبه حاشیه پرده به آن اضافه کنید. طول پرده از نقطه انتخابی شما اندازه گرفته می شود ۱۵ سانتی متر به کنار پایینی و  ۵/۲ سانتی متر از بالا باید در نظر گرفته شود. مقدار پارچه مورد نیاز را برای برش تعیین کنید. سپس ۳ سانتی متر به این اندازه اضافه کنید ( به عنوان مثال: برای ۹ سانتی متر پهنا، پهنای اصلی را ۲۱ سانتی متر محاسبه می کنیم.« اندازه گیری مهمترین مرحله در دوخت پرده است. بنابراین همیشه اندازه های خود را کنترل کنید و اگر از آنها مطمئن شدید، محاسبات خود را به پارچه فروشی بدهید تا پارچه را برای شما آماده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.