آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

دوخت الگوی دامن

آموزش روش برش و دوخت الگوی پایه دامن توسط خانم عمرانی

روش برش و دوخت الگوی پایه دامن

در ادامه این مبحث آموزش روش برش و دوخت روی الگوی پایه دامن را قرار میدهیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرید لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت “فرستادن دیدگاه” در پایین صفحه بیان نمایید.

بعد از اینکه پارچه را دولا تازدیم ما همیشه پارچه را یک لا نیم لا میکنیم یعنی دوخت الگوی دامن  مقدار اضافه را که از کناره بیرون میاد برای کمر استفاده خواهیم کرد. خط تا خورده قسمت رویی حتما باید به اندازه یک دوم باسن به اضافه ۶ الی ۸ سانتیمتر که اضافه از کنار بیرون میاد ما خط وسط پشت دامن را صاف قیچی میزنیم و قسمت پایین را هم ۲ سانتی متر زاپاس میکذاریم در صورتی که شما مبتدی باشید و نمیتوانید پارچه را صاف ببرید مقوایی به عرض ۲ سانتی متر روی پارچه گذاشته خطی بکشید و از روی آن خط قیچی بزنید .

روش برش و دوخت الگوی پایه دامن

قسمت پهلو را حدودا یک و نیم تا دو سانتیمتر فاصله گذاشته قیچی میزنیم توجه داشته باشید که خط پهلو را مانند شکل زیر مثل خودش اوریب قیچی میزنیم .

دوخت دامن

بنابر این ما الگو را مستقیم روی پارچه پیاده میکنیم قسمت جلو دولای بسته , قسمت پشت دولای باز برای اینکه زیپ در قسمت پشت قرار میکیرد . نکته ای که هست ما زاپاس خط پهلو را مثل خط پهلو اوریب بریدیم ولی برای جای زیپ اوریب نمیبریم صاف قیچی میزنیم تا مقداری زاپاس داشته باشیم بعد از پیاده سازی الگو خط ها را به پشت انتقال میدهیم برای اینکار از کاربن استفاده میکنیم کاربن را روی کار گذاشته و با رولت روی خط حرکت میدهیم بعد از رولت کردن خط ها به پشت انتقال میابند و قرینه سازی میشوند بعد از انتقال کلیه نقاط و خطوط به پشت ما اگر کمر دوزی و زیپ دوزی را بلد باشیم دامن ما اماده است فقط باید پنس ها را بدوزیم کمر و زیپ یک دامن مجلسی که برای بیشتر کت دامن ها از این الگو استفاده میشود آماده میشود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.