آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش دوخت شلوارک زنانه با الگو


الگوی پشت شلوار

کادری می کشیم به اندازه یک چهارم دور با**سن بزرگ + 1.5 و به طول قد شلوار.به اندازه عرض کادر پائین آمده و قد فاق را رسم می کنیم برای گشادی فاق ( 2 برابر یک ششم عرض کادر جلو ) را خارج و به 2 سانت داخل شده از وسط پشت به صورت هلال وصل می نمائیم.

از این خط 3.5 سانت بالا رفته و به2 سانت داخل شده از پهلو وصل می کنیم.از پائین کادر پهلو 2 سانت داخل و به خط با**سن وصل می کنیم و از سمت وسط پشت نصف قد شلوار را علامت ، 1.5 سانت خارج می شویم و از لبه پائین کادر به این نقطه وصل می نمائیم.

اندازه های لازم برای شلوار:

1. دور باسن : برای این اندازه دور تا دور باسن رو بدون اون چهار انگشت اندازه میزنیم . در خانمهایی که دارای شکم هستن متر رو از دور باسن به روی شکم هدایت کنین.

2.دور کمر : دور تا دور کمر به صورت کیپ.

3. قد شلوار: که این قد از گودی کمر تا روی قوزک پا کشیده میشه.

4. قد باسن بزرگ و کوچک

برای کشیدن کادر اولیه شلوار ، مستطیلی درست میکنیم که عرض اون 4/1 دور باسن و عرض اون برابر با قد شلوارمون باشه . این کادر اولیه الگوی ما رو تشکیل میده. خط باسن کوچک و باسن بزرگمون رو هم روش علامت میزنیم . کادر اولیه تکمیل شد . میریم واسه کشیدن جلوی شلوارمون.
الگوی جلوی شلوار:


برای کشیدن الگوی جلوی شلوار، ابتدا باید بلندی فاق جلو را معین کرد . برای این کار به روش زیر عمل کنید:

بلندی فاق :4/1 باسن+2

این فاصله رو از گوشه سمت راست کادر به طرف پایین علامت میزنیم . این نقطه رو f اسم میزاریم.

نکته: برای شلوار های چسب این اندازه رو فقط 4/1 باسن در نظر بگیرین و برای شلوار های کشی 4/1 باسن -1

حالا باید گشادی فاق جلو رو طبق روش زیر محاسبه کنین:

گشادی فاق جلو:دور باسن تقسیم بر 2 و جواب به دست اومده دوباره تقسیم بر 10.

این نقطه h نام داره. نوبت میرسه به اندازه زدن هلال فاق جلو که رو الگو اسمش g شده. این اندازه هم برابره با:

هلال فاق جلو: 3/1 بلندی فاق.

که مثلا اگه بلندی فاق یعنی همون نقطه f برابر با 24 شده این اندازه میشه 3/1 اون یعنی 8 . این اندازه رو از نقطه f به طرف بالا علامت میزنیم . و سپس به صورت هلال به h وصلش میکنیم .

خط باسن کوچیک تا پای شلوار رو بر 2 تقسیم میکنیم . اندازه به دست اومده رو روی الگو یک خط میکشیم . این خط ، خط زانوی ماست. از نقطه h با یک خط کش به گوشه ترین قسمت سمت راست کادر در پایین وصل کنین. نقطه .از روی خط زانو در سمت راست این خط، 1.5 داخل میشیم . که اونو i اسم گذاشتم . این نقطه رو به نقطه h به وسیله خط کش وصل کنین . حالا از همون نقطه i به پایینترین گوشه کادر وصل کنین . یعنی همون نقطه l.

بریم به سمت چپ الگو . عرض کادر رو بر 3 تقسیم کنین و از گوشه سمت چپ در پایین کادر علامت بزنین . نقطه p . این نقطه رو با خط کش به زیر باسن بزرگ وصل کنین . یعنی به نقطه o.

روی خط زانو در سمت چپ ریال بعد از اون خطی که ایجاد کردی، یک فاصله 1.5 سانتی بدین . نقطه q. حالا روی خط پایین کادر 3 سانت علامت بزنین . که همون نقطه r ماست.

بریم بالای الگو . شما باید 2 سانت از سمت چپ الگو روی خط کمر کم کنین و به گوشه خط باسن بزرگ ختمش کنین . این کار برای گرفتن گودی کمره .

حالا 2 سانت از گوشه سمت راست روی خط کمر داخل بشین و یک سانت پایین بیاین . نقطه s همین جاست . نقطه s رو از یک طرف به خط کمر در سمت چپ الگو وصل کنین . از یک طرف به نقطه g. این نقطه رو ادامه بدین تا اون مستطیل بنفش که فضایی برای زیپ هست رو قطع کنه. الگوی جلوی ما هم کامل شد . بریم واسه الگوی پشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.