آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

آموزش خیاطی عمرانی

طرز دوخت روکش مبل و صندلی

از پارچه ارگانزای سفید یا هر رنگ دیگری که دوست داشته باشید می توانید روکش مبل را درست کنید، در ابتدا دور تا دور لبه ارگانزا را تا می زنیم، در قسمت پشت صندلی ۵عدد پلیسه به اندازه پیلی های ۲سانتیمتری از عرض چرخ می کنیم، برای این تعداد پلیسه حدود ۲۰سانتیمتر پارچه بیشتر در نظر بگیرید.
پارچه را روی صندلی می کشیم و به وسیله سنجاق به صندلی وصل می کنیم و پارچه را روی صندلی شکل و فرم می دهیم و پس از اینکه فرم دلخواه به دست آمد، با کوک های ریز آنها را ثابت می کنیم و سنجاق ها را درمی آوریم، دوسرانتهای پارچه را عقب صندلی به هم جمع و وصل می کنیم و با یک پاپیون به رنگ دلخواه مانند گل رز می بندیم.
با پارچه های ابریشم خوش بافت و مرغوب می توانید صندلی های کهنه خودتان را زیبا و دلپسند کنید. امروزه روکش های شل و آزاد می پسندند، در تزیین مبلمان منزل روکش ممکن است به اندازه مبل باشد و یا شل و آزاد مبل را بپوشاند و شما می توانید براحتی آن را به تن مبل کنیدو اگر خواستید آن را درآورید یا حتی روکش را روی صندلی به گونه ای بپیچید که مدل صندلی تغییر کند.
شما بایستی موقعیت خانه خودتان را خوب بشناسید و نباید با عجله تصمیم گیری کنید، بایستی روکشی که انتخاب می کنید دقت کنید و هارمونی رنگها را در نظر بگیرید.
روکش مبل رسمی و تشریفاتی می تواند از رنگهای ملایم و پارچه های طرح و نقش گل برای روکش مبلمان غیررسمی و از پارچه های راه راه و پیچاژی برای مبلهای معمولی و راحتی استفاده کنید، روکشهای آزاد و شل این امتیاز را دارند که در هر فصل شما می توانید رنگهای مختلف متناسب با همان فصل روکش مبل را هم انتخاب کنید و هر وقت خواستید آنها را به راحتی عوض کنید.
رنگ پارچه ای روکش مبل را یک درجه تیره تر از رنگ پارچه اصلی مبل انتخاب کنید، خرید پارچه های ارزان همیشه صرفه جویی کاذبی است، وقتی که صرف می کنید و زحمتی که متحمل می شوید می بایست ارزش داشته باشد و روکش دوام خوبی هم داشته باشد.برای آنکه پوششی کامل برای مبلمان پارچه‌ای‌تان فراهم کنید، با دوخت پیراهن رومبلی، هم مبل‌ها از دوده و سیاهی در امان می‌مانند هم ظاهر خانه رنگ و روی تازه‌ای پیدا می‌کند.با به کار انداختن سیستم‌های گرمایشی به‌خصوص شوفاژ، بخاری و شومینه در خانه‌ها، اگر چه فضای گرم و راحتی را در فصول سرد سال خواهیم داشت اما به دنبال آن معضلات دیگری هم برای خانم خانه پیش‌ خواهد آمد. در واقع گرم شدن محیط توسط این نوع منابع به خصوص شومینه، با سوختن ذرات موجود در هوا و در نهایت ایجاد لایه‌ای از دوده روی لوازم دکوراسیون و کاربردی خانه همراه است که البته این مشکل در مورد بعضی لوازم و سطوح مانند پرده‌ها و دیوارها- که قابل شست‌‌وشو بوده و دوده و سیاهی به راحتی با شست‌شو از روی آنها پاک می‌شود – نگرانی خاصی به همراه ندارد ولی با توجه به اینکه امکان شست‌وشوی بعضی دیگر از لوازم خانه مانند فرش‌ها، موکت‌ها و به خصوص مبلمان پارچه‌ای با آب و مواد شوینده به طریقه معمول وجود ندارد، مجبوریم این دوده و سیاهی را با پارچه‌ای آغشته به مواد مخصوص شستن فرش و مبل تمیز کنیم که چندان کارساز نبوده و پارچه مبل به مرور زمان رنگ و لعاب اولیه خود را از دست داده و کهنه‌نما و به اصطلاح چرک‌مرده می‌شود.
تمام این تفاسیر، دلایل قانع کننده‌ای برای استفاده از پیراهن مبل در فضاهای کوچکی است که فاصله میان مبلمان با منابع گرمازا بسیار اندک بوده یا در آن قسمت از خانه مدت طولانی‌ای از شبانه‌روز از شومینه یا بخاری استفاده می‌شود. از طرفی دیگر، با توجه به اینکه پارچه‌های مورد استفاده برای روکش مبلمان به‌خصوص در بخش‌های پذیرایی خانه معمولا ارزان‌قیمت نیستند و اصولا تعویض روکش مبلمان حتی هر چند سال یک‌بار نیز به راحتی برای اغلب خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست، لاجرم در چنین شرایطی خانواده‌ها برای حفظ ظاهر مبلمان خود از دوده و سیاهی حاصل از این سیستم‌های گرمایشی، برای مدت زمان بیشتری، سراغ پوشش‌های اضافی‌ای تحت عنوان پیراهن‌های مبل می‌روند. ولی آنچه ما را بر آن داشته است که به این موضوع به ظاهر پیش پا افتاده بپردازیم، نحوه انتخاب و کاربرد این پیراهن‌ها و پارچه‌های آنهاست زیرا اغلب افراد برای این منظور پارچه‌های سفید یا کرم رنگ ساده را انتخاب کرده و به دوزنده این نوع پیراهن‌ها سفارش تعدادی پیراهن یکدست و یک مدل را از همان پارچه می‌دهند، یا آنکه راهی راحت‌تر را برگزیده و مقداری پارچه سفید تهیه کرده و پس از بریدن آنها، هر چند تکه، مبلمان را با تکه‌ای از این پارچه می‌پوشانند.
به این ترتیب، تمام سعی و تلاشی که برای دکوراسیون و انتخاب رنگ‌ها و نقش‌های روکش مبلمان و هماهنگی آنها با دیگر لوازم خانه – در زمان خرید – شده، بی‌نتیجه مانده و خانه با پوششی سفید روی لوازم مختلف به محیطی سرد و بی‌روح تبدیل شده است؛ در حالی که برای این منظور نیز راهکارهای متنوعی وجود دارد. اگر شما هم به خاطر وسعت کم‌خانه و موقعیت قرارگیری سیستم‌های گرمایشی و اجزای مبلمان‌تان با چنین شرایطی مواجه هستید، پیش از آنکه پوششی یکنواخت را روی مبلمان خانه ایجاد کنید، نیم‌نگاهی به پیشنهادات زیر بیندازید:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.